Hoppa till innehåll
Fungerande medier

Fungerande medier

Dyslexiförbundets portal om tillgänglighet och projekt

Anpassa sida

  • Startsida
  • Om oss
  • Projekt
    • Språka loss
    • Mediaprojektet
    • Begriplig samhällsinformation
    • Begripsam
    • Orden på jobbet
      • Om arbetslivet
      • IF Metall – material
      • Kommunal – material
      • Transport – material
    • Begriplig text
    • EASIT – Att förstå innehållet i TV och video
    • SELSI -för att göra muntligt språk mer begripligt.
    • Läsfrämjande verksamheter
  • Människa
    • Människors förutsättningar
    • Synen på människan
    • Olika förmågor
      • Språkförmåga
      • Intelligens
      • Minne
      • Koncentration
      • Tidsuppfattning
      • Känslor, motivation, stress
      • Tänkande
    • Olika diagnoser
      • Adhd
      • Afasi
      • Autism
      • Dyslexi
      • Dyskalkyli – räknevårigheter
      • Språkstörning
      • Utvecklingsstörning
  • Medier
    • Mediernas möjligheter
    • Text/Skrift
    • Ljud/Uppläst
    • Dator, tv, platta och mobil
    • Bild, film och animation
    • Grafisk form
    • Sociala medier
    • Berättarteknik
    • Tankar om medier
  • Interaktion
    • Interaktion
    • Universell utformning
    • Standardisering
    • Brukarmedverkan
  • Anpassa sida
Publicerat 18 september, 2009 av admin

Om läsförståelse hos barn

Lyssna

Professor Caroline Liberg talar med utgångspunkt från resultaten i PIRLS om läsförståelse. Vad det innebär och innehåller. Film och klippning Torbjörn Lundgren.

KategorierOkategoriserade TaggarBegriplighet, Caroline Liberg, Läsförståelse, Läsning, Läsutveckling, Lättläst, Muntligt och skriftligt, Språkförmåga

Inläggsnavigering

Föregående inläggFöregående Övningsfilmer från videokursen i Grimslöv
Nästa inläggNästa Blekinge: Kim Mortensen
Kontakta Dyslexiförbundet forbundet@dyslexi.org
Webbkarta
Drivs med WordPress