Hoppa till innehåll
Fungerande medier

Fungerande medier

Dyslexiförbundets portal om tillgänglighet och projekt

Anpassa sida

  • Startsida
  • Om oss
  • Projekt
    • Språka loss
    • Mediaprojektet
    • Begriplig samhällsinformation
    • Begripsam
    • Orden på jobbet
      • Om arbetslivet
      • IF Metall – material
      • Kommunal – material
      • Transport – material
    • Begriplig text
    • EASIT – Att förstå innehållet i TV och video
    • SELSI -för att göra muntligt språk mer begripligt.
    • Läsfrämjande verksamheter
  • Människa
    • Människors förutsättningar
    • Synen på människan
    • Olika förmågor
      • Språkförmåga
      • Intelligens
      • Minne
      • Koncentration
      • Tidsuppfattning
      • Känslor, motivation, stress
      • Tänkande
    • Olika diagnoser
      • Adhd
      • Afasi
      • Autism
      • Dyslexi
      • Dyskalkyli – räknevårigheter
      • Språkstörning
      • Utvecklingsstörning
  • Medier
    • Mediernas möjligheter
    • Text/Skrift
    • Ljud/Uppläst
    • Dator, tv, platta och mobil
    • Bild, film och animation
    • Grafisk form
    • Sociala medier
    • Berättarteknik
    • Tankar om medier
  • Interaktion
    • Interaktion
    • Universell utformning
    • Standardisering
    • Brukarmedverkan
  • Anpassa sida
Publicerat 18 september, 201014 juli, 2024 av admin

Om läsmiljöns betydelse

Lyssna
Professorn Caroline Liberg föreläser om betydelsen av en god läsmiljö för att skapa läsvanor hos barn.

Film och klippning: Torbjörn Lundgren

KategorierOkategoriserade TaggarBegriplighet, Caroline Liberg, Läsförståelse, Läsning, Muntligt och skriftligt, Text

Inläggsnavigering

Föregående inläggFöregående Läsförståelsen har sjunkit hos 15-åringar i Sverige – PISA 2009
Nästa inläggNästa Begriplig samhällsinformation – ICE – In case of emergency
Kontakta Dyslexiförbundet forbundet@dyslexi.org
Webbkarta
Drivs med WordPress