Hoppa till innehåll
Fungerande medier

Fungerande medier

Dyslexiförbundets portal om tillgänglighet och projekt

Anpassa sida

  • Startsida
  • Om oss
  • Projekt
    • Språka loss
    • Mediaprojektet
    • Begriplig samhällsinformation
    • Begripsam
    • Orden på jobbet
      • Om arbetslivet
      • IF Metall – material
      • Kommunal – material
      • Transport – material
    • Begriplig text
    • EASIT – Att förstå innehållet i TV och video
    • SELSI -för att göra muntligt språk mer begripligt.
    • Läsfrämjande verksamheter
  • Människa
    • Människors förutsättningar
    • Synen på människan
    • Olika förmågor
      • Språkförmåga
      • Intelligens
      • Minne
      • Koncentration
      • Tidsuppfattning
      • Känslor, motivation, stress
      • Tänkande
    • Olika diagnoser
      • Adhd
      • Afasi
      • Autism
      • Dyslexi
      • Dyskalkyli – räknevårigheter
      • Språkstörning
      • Utvecklingsstörning
  • Medier
    • Mediernas möjligheter
    • Text/Skrift
    • Ljud/Uppläst
    • Dator, tv, platta och mobil
    • Bild, film och animation
    • Grafisk form
    • Sociala medier
    • Berättarteknik
    • Tankar om medier
  • Interaktion
    • Interaktion
    • Universell utformning
    • Standardisering
    • Brukarmedverkan
  • Anpassa sida
Jana Holsanova berättar
Publicerat 18 februari, 20118 augusti, 2024 av admin

Läsningens syfte påverkar resultatet

Lyssna
 Syfte och tidigare erfarenheter av läsning har betydelse för behållningen av texten. Jana Holsanova och Torbjörn Lundgren samtalar om detta.

KategorierOkategoriserade TaggarJana Holsanova, Känslor Motivation Stress, läsande, Läsning, Motivation, Muntligt och skriftligt, Text

Inläggsnavigering

Föregående inläggFöregående Utformning av FUBkoll …
Nästa inläggNästa Med i medier
Kontakta Dyslexiförbundet forbundet@dyslexi.org
Webbkarta
Drivs med WordPress