Hoppa till innehåll
Fungerande medier

Fungerande medier

Dyslexiförbundets portal om tillgänglighet och projekt

Anpassa sida

  • Startsida
  • Om oss
  • Projekt
    • Språka loss
    • Mediaprojektet
    • Begriplig samhällsinformation
    • Begripsam
    • Orden på jobbet
      • Om arbetslivet
      • IF Metall – material
      • Kommunal – material
      • Transport – material
    • Begriplig text
    • EASIT – Att förstå innehållet i TV och video
    • SELSI -för att göra muntligt språk mer begripligt.
    • Läsfrämjande verksamheter
  • Människa
    • Människors förutsättningar
    • Synen på människan
    • Olika förmågor
      • Språkförmåga
      • Intelligens
      • Minne
      • Koncentration
      • Tidsuppfattning
      • Känslor, motivation, stress
      • Tänkande
    • Olika diagnoser
      • Adhd
      • Afasi
      • Autism
      • Dyslexi
      • Dyskalkyli – räknevårigheter
      • Språkstörning
      • Utvecklingsstörning
  • Medier
    • Mediernas möjligheter
    • Text/Skrift
    • Ljud/Uppläst
    • Dator, tv, platta och mobil
    • Bild, film och animation
    • Grafisk form
    • Sociala medier
    • Berättarteknik
    • Tankar om medier
  • Interaktion
    • Interaktion
    • Universell utformning
    • Standardisering
    • Brukarmedverkan
  • Anpassa sida
Publicerat 18 september, 200926 juli, 2024 av admin

Språk och erfarenhet

Lyssna
Författaren Fredrik Ekelund resonerar om det muntliga och skrivna språkets förhållande till den egna erfarenheten. Han gör det utifrån sina egna erfarenheter på seminariet Boken på arbetsplatsen år 2009.

KategorierOkategoriserade TaggarBerättarteknik, Boken på arbetsplatsen, Fredrik Ekelund, Läsbarhet, läsfrämjande, Läsning, Muntligt och skriftligt

Inläggsnavigering

Föregående inläggFöregående Om läsförståelse hos barn
Nästa inläggNästa Om verktyget ”Läsaren”
Kontakta Dyslexiförbundet forbundet@dyslexi.org
Webbkarta
Drivs med WordPress